
Danske Kommuner har fået nyt design.
Danske Kommuner får nyt look
tekst Anna Törnqvist Jensen
Et relanceret magasin, en ny hjemmeside og et nyt nyhedsbrev. Magasinet Danske Kommuner, danskekommuner.dk og det nyhedsbrev, som hver dag lander i mailindbakken landet over, har torsdag fået helt nyt udseende.
– Vi ser helt nye ud og har i det hele taget lavet store forandringer i mediet, fortæller Ida Thuesen Nielsen, der er kommunikationschef og vicedirektør i KL, og fortsætter:
– Vi udvider vores aktivitet på danskekommuner.dk betragteligt, hvor vi fortsat tilbyder vores læsere et dagligt nyhedsoverblik over det kommunale landskab sammen med de stærke, inspirerende historier fra kommunerne, som er Danske Kommuners dna.
Magasinet Danske Kommuner vil fortsat udkomme otte gange årligt i et helt nyt design på bæredygtigt papir. Ifølge Ida Thuesen Nielsen er de store forandringer, som Danske Kommuner skyder 2022 i gang med, foretaget ud fra et ønske om, at komme endnu tættere på læsernes behov.
– Vi vil gerne tiltrække flere og skabe mere engagement ved at tilpasse os målgruppens medievaner, hvor den digitale udvikling jo har enorm betydning. Vores undersøgelser viser, at stadig flere orienterer sig mod Danske Kommuners digitale platform, men også at der stadig er basis for at udkomme på print. Så nu giver vi det et ordentlig smæk på begge platforme og håber, at vores læsere vil tage godt imod det nye Danske Kommuner, som indholdsmæssigt ligner sig selv – bare endnu federe, siger Ida Thuesen Nielsen. antj@kl.dk