• 1 Filmstriben bevaret i København 26.02.2020

    Politikerne i Københavns Kommunes kultur- og fritidsudvalg har ændret holdning. Opsigelsen af bibliotekernes fælleskommunale filmtjeneste var baseret på forkerte tal. Den bevares i den nuværende form.

  • 2 Politisk flertal imod tracking på offentlige hjemmesider 14.11.2018

    Stort flertal af partiernes it-ordførere vil forhindre, at offentlige hjemmesider bruger tredjepartscookies, så eksempelvis Google og Facebook kan få informationer om de besøgende på kommunernes hjemm

  • 3 Den Digitale Hotline udvider med seks nye kommuner 03.01.2018

    Fra i går kunne Den Digitale Hotline hjælpe endnu flere borgere. Fra årsskiftet indgik seks sjællandske kommuner i det virtuelle kontaktcenter. Egedal, Roskilde, Halsnæs, Furesø, Fredensborg og Holbæk

  • 4 Vi har hårdt brug for en ny digital strategi
    19.03.2015

    Det er grotesk, at vi er nødt til at åbne callcentre, fordi vi leverer dårlige selvbetjeningsløsninger, som borgerne ikke kan finde ud af at bruge. Hvis vi vil have borgerne med på de næste skridt ud

  • 5 Bølgeplanen ruller
    04.12.2012

    Hidtil har det offentlige forsøgt med gulerod at opmuntre borgerne til at bruge selvbetjeningsløsninger, når de vil bestille nyt sundhedskort eller anmelde rotter. Borgerne sparer tid, og kommunen spa

  • 6 Massiv opbakning til digital byggesag
    29.11.2012

    81 kommuner har tilsluttet sig en ny fælleskommunal selvbetjeningsløsning, der gør det muligt for borgere og virksomheder at ansøge om byggesager digitalt. Dermed er målet for 2015 allerede nået Hvis

  • 7 Viborgs pensionister gode til PC’en 08.02.2012

    I Viborg Kommune er de ældre ved at gøre op med myten om, at de ikke er gode til at tilpasse sig den digitaliserede tidsalder Godt nok er der tale om borgere, der kun lige har passeret de 65 år i janu

  • 8 Selvbetjening hitter i Odense 15.12.2011

    Borgerne bruger internettet i stigende grad, når de skal flytte adresse eller have nyt sygesikringsbevis Det er langt fra lykken at stå i lange køer på borgerservicecentrene. Det mener borgerne i Oden

  • 9 Roskilde er bedst på nettet 30.11.2011

    Vinderen i den kommunale kategori af Bedst på Nettet er for andet år i træk Roskilde Kommune Digitaliseringsstyrelsens pris Bedst på Nettet 2011 blev uddelt i går, onsdag. For andet år i træk vinder R

  • 10 Rejsehold skal bringe ventetiden ned 30.11.2011

    Borgerservice i Roskilde danner et rejsehold, der skal få antallet af personlige henvendelser til at falde Det tager for lang tid at komme igennem til borgerservicecenteret i Roskilde. Kommunen vil de

Skriv hvad du søger