– Det er nemmere at efteruddanne en lærer end en forælder, når det handler om digital dannelse, siger Valdemar Greve. Foto: Amalie Guldborg Olesen
– Det er nemmere at efteruddanne en lærer end en forælder, når det handler om digital dannelse, siger Valdemar Greve. Foto: Amalie Guldborg Olesen
14.06.2018 kl. 16.14
FM18

Valdemar Greve: Digital dannelse fylder for lidt

Nyhedsmagasinet Danske Kommuner har mødt en række folkemødedeltagere til arrangementer og på gaderne og spurgt til deres oplevelser. Her kan du høre, hvad næstformanden i Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, Valdemar Greve, synes om sin første debat, og hvad han håber på at få ud af de kommende dage.

I teltet hos Det Kriminalpræventive Råd blev der torsdag eftermiddag i Allinge stillet skarpt på, hvem der har ansvaret, når unge begår kriminalitet på nettet. Valdemar Greve, næstformand for Danske Gymnasieelevers Sammenslutning var en ud af de fem i debatpanelet.

– Hvordan var det at være med i debatten?

– Det var meget interessant at være med, for det er ikke et område, jeg har beskæftiget mig meget med. Tit har jeg en eller anden kasket på, som jeg skal tale ud fra, men her fik jeg lov til at fortælle, hvad jeg selv oplever som ung i den digitaliserede verden. Jeg synes, at det er et super vigtigt emne, og selve dannelsesspørgsmålet på det digitale område fylder ekstremt lidt i forhold til, hvor stort et problem det er. Og jeg tror, at generationskløften gør, at det bliver undervurderet, hvor stort det er.

Skriv hvad du søger