12.10.2007

Ét nummer til det offentlige

Borgerne skal fremover blot taste tre tal på telefonen for at komme i kontakt med det offentlige. Regeringen vil indføre et fælles telefonnummer, men ifølge eksperter er der sat for få penge af

Tast 123 på telefonen, og kommunens borgerservice svarer. Ring uden for åbningstiden, og medarbejdere i et centralt kontaktcenter svarer på spørgsmål eller viser vej til den relevante myndighed.

Det er regeringens målsætning i forbindelse med kvalitetsreformen, hvor der lægges op til at bruge op mod otte millioner kroner om året på det fælles telefonnummer. Planen er, at telefonnummeret skal åbnes allerede næste år, men ifølge Ritzau mener flere eksperter, at der er sat for få penge af til ordningen.

Blandt andet har CEDI (Center for Digital Forvaltning) regnet ud, at forslaget om et centralt call-center og en fælles sms-tjeneste vil koste mellem 80 og 265 millioner kroner.

Kommenter denne artikel

Skriv kommentar
Svar på dette indlæg: Ét nummer til det offentlige Felter med * skal udfyldes
 
Se flere kommentarer

Skriv hvad du søger