Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 15 / 2021

Stem med

En ny kampagne, som Indenrigs- og Boligministeriet, Danske Regioner og KL står bag, skal understøtte valgdeltagelsen, når kommunal- og regionsrådsvalget finder sted i november.

”Stem med” lyder budskabet i en ny kampagne fra Indenrigs- og Boligministeriet, Danske Regioner og KL. Kommunerne har netop fået adgang til en digital værktøjskasse med mellem 300 og 400 filer, som kan downloades og bestilles fysisk og være med til at minde alle om, at det er den 16. november, vi skal sætte vores kryds og gøre vores indflydelse gældende. 

– ”Stem med” er tænkt som en ramme omkring en af de mange aktiviteter, der foregår rundt omkring i hele landet. Kommunerne vælger selv at tilrettelægge ud fra, hvordan de vil lave deres valgindsats. Det kan være, man har boligområder, hvor man går ud og laver en helt særlig indsats, og i den sammenhæng skal man se ”Stem med” som et koncept, kommunerne de kan tage udgangspunkt i, hvis de ønsker det, siger Ida Thuesen Nielsen, kommunikationschef og vicedirektør i KL.

At kampagnens slogan er ”Stem med” er ikke tilfældigt. Det er nemlig baseret på forskning, der viser, at det at stemme ofte er en social handling.

Skriv hvad du søger