Foto: Juila Cathrine This / copenhagenwilderness.com
Foto: Juila Cathrine This / copenhagenwilderness.com
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 11 / 2019

Bloggere sælger drømmen om Sydhavsøerne

Tre kommuner, der tilsammen udgør de danske sydhavsøer, går nye veje for at udbrede kendskabet til flexbolig-konceptet. De har hyret tre bloggere til på egen krop at bo i en flexbolig og bagefter skrive om oplevelsen. Det øger troværdigheden, prisen er tab af kontrol med budskabet, lyder vurdering fra kræfterne bag kampagnen.

Hvordan får man bedst forklaret unge københavnere, at der er lækkert på Lolland, og at drømmen om et sommerhus nemt kan opfyldes på Sydhavsøerne? Man inviterer nogle bloggere, som målgruppen kan spejle sig i, på miniferie i et sommerhus og betaler dem for at skrive om det. 

Det er i hvert fald, hvad Lolland, Guldborgsund og Vordingborg Kommuner har gjort som en del af en kampagne for de såkaldte flexboliger – en helårsbolig uden bopælspligt, der kan bruges, mere eller mindre som ejeren lyster.

– Målet var at udbrede kendskabet til flexbolig-konceptet, som er relativt nyt og ukendt, så vi skulle finde ud af, hvilke kanaler vi bedst kunne kommunikere det på. Der var influencer marketing en type markedsføring, som vi syntes passede godt til produktet, forklarer Henrik Madsen, der er souschef i Lolland Kommunes strategi- og direktionssekretariat.

Skriv hvad du søger