Illustration: Mai-Britt Amsler
Illustration: Mai-Britt Amsler
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 29 / 2016

Indstil sigtekornet

Find dine mærkesager og målret dine budskaber. Det er digital ekspert Benjamin Rud Elberths råd til kommunalpolitikere, der vil bruge sociale medier til at vinde stemmer. Der er også håb for dem, der ikke ser noget lys i de sociale medier. De skal i stedet satse på det varme håndtryk.
tekst Mads Degn og Jon Kirketerp Jørgensen

Med lige knap et år til kommunalvalget kan de danske lokalpolitikere allerede nu godt begynde at finpudse deres evner inden for brugen af sociale medier. Det tager nemlig et lille års tid at opbygge en stærk profil på de sociale platforme, og for lokalpolitikernes vedkommende er det en god idé at gå målrettet efter Facebook, forklarer Benjamin Rud Elberth, ejer af digitaltaktik.dk og ekspert i sociale medier.   

– På kommunalt plan er Facebook den helt store motor. Her kan lokalpolitikerne snakke med almindelige mennesker, og de har mulighed for at skrive til dem om de nære ting, siger Benjamin Rud Elberth. 

Men der er mange om buddet på Facebook, og derfor er det ikke nok for lokalpolitikerne blot at være til stede. De skal opbygge en stærk profil, der giver genklang ude hos vælgerne.

Vælg mærkesagerne

Skriv hvad du søger