Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 23 / 2016

Høflighedsvisit på chokoladefabrikken

God kommunikation er en afgørende faktor, når en kommunal organisation skal servicere erhvervslivet. Og ofte er det bedre at tage telefonen i stedet for at maile. Det siger erhvervsservicechefen i Høje-Taastrup, Marie Skov Lillelund.
tekst Sidsel Boye

Spangsbergs Chokolade i Høje-Taastrup pusler med planer om at udvide med en bygning på 1.000 kvadratmeter. Planen er knap på tegnebrættet, men der har allerede været de første sonderende møder mellem kommunens fagfolk og virksomheden for at få styr på de praktiske forudsætninger, for at et byggeri vil kunne realiseres.

Det var borgmester Michael Ziegler (K) og erhvervsservicechef Marie Skov Lillelund, der fik nys om planen, da de for nylig var på et høflighedsvisit hos chokoladefabrikanten. Marie Skov Lillelund bruger besøget som eksempel på, hvordan det er en god idé at holde kommunikationskanalerne åbne til erhvervslivet. Og hun er ofte ude at skabe kontakt og ofte i selskab med borgmesteren.

– Vi får altid noget med hjem. Der er altid gang i noget, enten en udvidelse eller et behov for kvalificeret arbejdskraft, eller vi kan tale om åben skole eller det kommende Forskningens Døgn. Virksomhederne vil gerne have os ud, og vi er selv meget interesserede i at høre, hvordan de oplever samspillet med os. Det er i den forbindelse, vi også får at vide, hvis noget i samarbejdet går trægt, siger Marie Skov Lillelund.

Skriv hvad du søger