Illustration: Colourbox
Illustration: Colourbox
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 12 / 2016

Lemvig satser på Twitter-annoncering

På blot to år har Lemvig Kommune skiftet markedsføringsstrategi til mere målrettede annoncer på sociale medier frem for i lokale medier. Nu bruger kommunen tæt på halvdelen af sit markedsføringsbudget på annoncer på Twitter og Facebook.
tekst Simon Lessel

”Nyt krabbeeventyr i Vestjylland vil skabe lokale job”, tweeter Lemvig Kommune efterfulgt af et link til nyheden på kommunens hjemmeside samt en række hashtags, der sikrer, at tweetet læses af folk, der følger det danske fødevare- og erhvervsliv på Twitter. Under tweetet står der med lille skrift ”promoveret”, og det viser, at kommunen har postet markedsføringskroner i at få tweetet bredt ud til de mange journalister og meningsdannere på Twitter. Det korte pip er et lille eksempel på, hvordan kommunen er gået fra næsten ikke at bruge penge på annoncering på sociale medier til nu at bruge halvdelen af markedsføringsbudgettet. 

– På Twitter forstærker vi den indsats, vi laver redaktionelt, fortæller kommunikationschef Kristian Hansen. 

Sammen med en journalist og en grafiker på deltid står han for kommunikationsindsatsen i den nordvestjyske kommune. Her er Twitter og Facebook kærkomne redskaber til at nå ud til en relevant skare af mennesker på en mere effektiv måde. 

Skriv hvad du søger