Foto: Sif Meincke
Foto: Sif Meincke
Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 06 / 2013

Borgerservice kan ligge i Bilka

Greve, Stevns og Høje-Taastrup Kommuner er i fællesskab i gang med at uddanne 90 ledere til at sætte gang i innovation. En af dem er borgerservicechef Tina Malling Kiær. Hendes innovationseksamen var et forslag om at lægge borgerservice i Silvan eller Bilka
tekst Sidsel Boye

Silvan eller Bilka kan sagtens se en interesse i at lægge hus til Greve Kommunes borgerservice. Hvis borgerne kommer for at få fornyet pas eller kørekort, vil de nemlig højst sandsynligt også lægge nogle penge i byggemarkedets eller supermarkedets kasse.

At være ansat i en kommune er ikke den evige hvile. Det handler om skatteborgernes penge og rettidig omhu.

Borgerservicechef Tina Malling Kiær, Greve Kommune

Den utraditionelle kombination af kommune og erhvervsliv er foreløbig kun et tankeeksperiment, som borgerservicechef i Greve Tina Malling Kiær har brugt til sin eksamensopgave i innovationsledelse, som er en del af et projekt, som Greve, Stevns og Høje-Taastrup Kommuner i fællesskab har gennemført for i alt 90 ledere.

Skriv hvad du søger