Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 13 / 2009

God service giver tab på bødekontoen

Bibliotekerne ved godt, at de risikerer at miste bødeindtægter, når de sender lånerne en påmindelse om, at lånetiden er ved at udløbe. Alligevel synes otte ud af ti kommuner, at det er et godt servicesignal at sende
tekst Sidsel Boye

Biblioteksvæsnet i Ringkøbing-Skjern Kommune står til at miste en bødeindtægt på 125.000 kroner om året, efter at bibliotekerne er begyndt at sende kunderne en påmindelse om, at lånetiden snart udløber.

Det er 125.000 kroner, som bibliotekschef Per Høgh godt kunne have brugt til mange gode formål, men han mener, at god service på det her område er det vigtigste.

– Vi var godt klar over, at det kom til at koste os penge at sende brugerne en påmindelse på e-mail eller en sms. Omvendt har vi også et behov for at signalere god service, og folk er glade for det. De opfatter det som rigtig god service, og de er rigtig flinke til at melde sig til, siger Per Høgh.

Skriv hvad du søger